اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

امام ساده‌ زیست

  • کد خبر: ۲۸۹۱۰
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
امام ساده‌ زیست
علی اکبرسبزیان مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی

۷ ساله(۱۴خرداد ۱۳۶۸) بودم که قیامت را دیدم. آن روزها در ایران قیامتی برپا شده بود.

میلیون‌ها نفر زن و مرد از سراسر ایران راهی شده بودند تا زمین های بایر غرب بهشت زهرا در تهران را با اشک خود آبیاری کنند و پیکر یکی از محبوب‌ترین رهبران تاریخ را به خاک بسپارند .آن روزها همه گریه می‌کردند در داخل و خارج.

حتی می‌شد صدای گریه فرشته ها را از آسمان هم شنید .واقعا که بود این مرد؟ چه کرده بود این مرد؟ عاشق چه چیز او بودند این مردم، که جهان در برابر عظمتش ایستاد و سر تعظیم در برابرش فرود آورد . خیلی عجیب است! که مردی با آن همه اقتدار و هیبت، مردی با آن همه عظمت که پشت ابر قدرت ها را لرزاند و بینی استکبار را به خاک مالاند،مردی که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکندواسرائیل باید از صفحه روزگار محوشود، خیلی ساده بود. ساده زیست و بی‌آلایش. بی تکلف و بی تشریفات، قانع و کم مصرف.

او در ساده ترین مکان یعنی جماران زندگی می کرد و از همان مکان ساده قلب های آزادگان عالم را به تسخیر خود درآورد. شاید همین ویژگی اش او را نسبت به سایر رهبران سیاسی و مذهبی دنیا متمایزش کرد و ماندگار.
این ساده زیستی از نقاط برجسته سبک زندگی و مکتب روح الله است.
جامعه امروز ما به شدت نیازمند بازخوانی و ترویج سیره عملی امام خمینی در تمامی زمینه ها خصوصاً ساده زیستی ، تجمل و تشریفات گریزی و زندگی مقاومتی اوست. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->